tisdag 6 juli 2010

torgvantar


Jag måste säga att det känns lite som fel årstid att göra torgvantar, men det är ju bra att vara i god tid. Gör dessa till min syster, som fick ett presentkort på valfri stickad sak i julklapp. Här har jag precis blivit klart med den första vanten. Pilligt var det på slutet. Men kul var det! =)
Skulle du vilja göra dem själv så finns mönstret jag använt på denna adress:

http://www.purlbee.com/knitted-fingerless-gloves-patt/

Det enda jag gjort annorlunda är att förlänga skaftet med några centimeters rätstickning.
Mönstret är lätt att följa, även fast det är på engelska. Bilderna underlättar ännu mer!
Ha en härlig stickning!

1 kommentar:

  1. Det man ser på bilden är ju faktiskt avigan på vantarna! Du borde visa "rätt" sida för blogföljarna :)

    Nu börjar det snart bli kallt ute! *hinta*

    Krama /Elin

    SvaraRadera