onsdag 25 maj 2011

Mormorsrutor - oldschool





Hade stick och virkkväll i veckan och tittade igenom min stash för att jag ville ha nåt mindre projekt att bryta av med bland de stora jag håller på med. Så att man känner att man blir färdig med något i alla fall. =)
Jag hittade då dessa härliga garner som jag fått av min syster för nåt år sedan. Tänkte genast att det skulle bli en jättefin mormorsfilt! Och då tänker du: "Vaddå litet projekt???" Men en mormorsruta är ju liten och blir klar snabbt. =) Sen att Länkdet ska bli något större av det, det behöver man ju inte tänka på medans man håller på!
Så numera blir det lite virkning emellan all stickning på tröjor och koftor. =)

How to:
Jag gör en variant av mormorsrutor där jag gör 2 lm mellan varje stolpgrupp, men det är ju en av flera varianter. Skickar med 2 länkar till sidor med basmönster till mormorsrutor:
Mormorsruteguiden
Hemmets Journal

God virkning vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar