tisdag 12 juli 2011

Kuddfodral goes tavla del 1

Pga flytt så har det inte blivit så många inlägg här i bloggen, men nu är jag tillbaka. Har börjat få ny inspiration och energi för något mer än nerpackande och upppackande. Här är mitt första projekt till den nya lgh:

Här är ett kuddfodral som jag köpt på hm home. Gillade trycket och tänkte att det skulle passa som tavla. Det första jag gjorde var att klippa bort bakstycket och flärpen för att hålla kudden på plats.

Sen strök jag tyget nogrannt. (Mer noga än jag stryker mina kläder!)

Som tur var hittade jag en canvas hemma som passade trycket. Men typiskt nog var häftapparaten tom, så innan jag kan slutföra måste jag pysa till affären och inhandla nya stift.
Därav detta: fortsättning följer!

God pyssling vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar