måndag 2 januari 2012

Remember this??

Hemma i jul gick jag igenom mina gamla saker och hittade denna nostalgitripp:

Kommer ni ihåg syslöjdstiden? Varma minne! Eller? Jag var minsann ingen pyssel- eller stickningstjej på den tiden. Hade inte så mycket inspiration heller - dockan är en i princip en replika av lärarens exemplar, det enda som skiljer är färgen på "skorna". =)
Jag lärde ju mig att sticka där, sen att det tog ett tag för inspirationen att komma, det är en annan sak.

God stickning!

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde aldrig nån sån i skolslöjden, men kolla här!
    http://kanonkulanvagrar.blogspot.com/2011/03/stickedocka.html

    SvaraRadera
  2. Då har du ju tagit igen det hela! I like! Mer inspiration i din än min. =) Visste inte att de hette stickedockor. Mha dig lyckades jag hitta mönstret till en kompis! =)

    SvaraRadera