söndag 1 april 2012

Nörd är man även på semestern!

Detta är taget under senaste veckans utomlandssemester. Fick med mig en stickning och fick in lite sticktid, dock inte lika mycket som vanligt. =) Här håller jag på att sticka på en tröja med samma mönster som den rosa sommartoppen, men nu då i blått lin och stickor 9. Är helt trogen mönstret denna gång.

Under resan köpte jag även ett nystan garn. Det är ett garn som man gör spiralhalsdukar med. Egentligen gillar jag inte dessa halsdukar alls. Man kan ju då undra varför överhuvudtaget köpa? Jo, har sett en variant jag faktiskt gillar och tänkte prova. Man ska ju inte vara den som är den. Om jag inte tycker att den mixar in i min stil så kan jag ju alltid ge bort den till någon den passar på. =) Hos garnverket finns en gratis beskrivning.

God stickning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar