fredag 15 juni 2012

Linne fabulous färdigt! =)

Härligt det är färdigt! I love!Även om det är ett linne är det för varmt för sommarens varma dagar, men jag får använda det en lite kallare dag. Framåt höstkanten kan jag använda det flitigt!

Nån dag kanske jag ser till att linnet får en liten t-shirtärm eller kanske trekvart, (inte för lång för då blir det ordentligt varmt!) men idag följer jag min tanke om linnet. =)


Detta är ett snabb stickat linne, pga att man använder stickor 9 och 5,5. Orginalmönstret är för en långärmat tröja, men då garnet är tjockt och i 100% ull, så blir det ju ganska varmt. =)

Har endast gjort 3 ändringar från orginal mönstret:
- Istället för att endast använda garnet Manos del Uruguay Wool Clasica, så har jag i resåren i midjan använd Collinette Hullabalo.
- Pga förra punkten har jag använt stickor 6, istället för stickor 5,5 som står i mönstret, då Hullabalo är något tunnare än Wool Clasica.

- Jag har inte gjort armar.
I övrigt har jag förljt mönstret till punkt och pricka. =) Här är en länk till mönstret Cherie Amour!

God stickning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar