torsdag 15 januari 2015

Tillbaka!

Efter drygt 2 år är jag nu äntligen tillbaka i bloggen!
Även om jag inte bloggat så har stickandet inte minskat på något sätt. Som en vän sa, så stickar jag mest till andra, inte så mycket till mig själv. Det finns därför inte så mycket jag kan visa av det jag gjort. Istället kommer här de projekt jag håller på med nu:

Detta är en kofta som jag stickat till mig själv under förra året. Mönstret heter Aidez och är ett gratis mönster från berroco. Här är en länk till Aidez på ravelry.



Jag gillar att ha flera projekt på gång samtidigt. Här är ett pågående projekt: Omlottkofta i Musett. Mönstret och garnet har jag köpt från Garnverket.


I julklapp fick jag mönstret till 3 in 1. Hemma hade jag som tur var Drops Alpaca i lagom mängd, vilket gjorde att jag kunde starta på en gång! =)



Detta projektet ligger och väntar på att jag ska göra sista finishen. Mönstret är från boken Knitting Wizardry. Mönstret heter Ginny´s cardigan. Länken är till ravelry. Garnet är Drops Cotton Merino.


God stickning!

2 kommentarer:

  1. Wow, har det verkligen gått två år?! Kul att du är tillbaka, det är inspirerande att se dina fina projekt! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det är helkonstigt att det gått 2 år. Det känns kul att hålla på igen. =)

    SvaraRadera