söndag 22 mars 2015

Färdig babykofta

Nu har en av babykoftorna blivit klar och har redan fått komma till sitt nya hem. Det är Grey Gosling från Drops. Jag använde alpaca från drops i marinblå och plastknappar i beige.


 
Detta mönster är mitt go-to-mönster när jag stickar koftor till vänners barn. Vanligtvis har jag stickat mönstret i storlek 6-9mån. Var kul att nu få göra det i storlek 3-4 år. När jag var färdig verkade den gigantisk i jämförelse med de små jag har gjort tidigare. =)

 
Det jag gillar med detta mönster är att man stickar i ett stycke och att rätstickning och stickor 5 gör att det går snabbt.
Det man behöver kunna för att sticka detta mönster är rätstickning, ökningar och minskningar samt uppläggning och avmaskning, vilket också gör det till ett bra projekt för den som är ny på att sticka koftor eller kläder.
 
God stickning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar