söndag 7 juni 2015

Garn!

I helgen har jag gått igenom min garn-stash. Av någon anledning så har den en tendens att bli större och större med tiden. ;-) Jag har fått bättre koll på vad det är jag faktiskt har här hemma och jag har också fått mycket inspiration för nya projekt framöver. Bland de garner som ligger och väntar, är det de senaste inköpta som gett mig mest inspiration. Därför tänkte jag nu visa det jag köpt under våren och mina tankar om vad de ska bli.


Detta garn köpte jag på syfestivalen i Älvsjö.
Om allt går som jag önskar så kommer detta att bli min andra Still light tunic.
Garnet är Malabrigo Yarn Sock.
 
Detta garn köpte jag också på syfestivalen i Älvsjö. Pakucho Ekologiskt Bomullsgarn.
När jag hittade det var jag bara tvungen att köpa det. =) Jag planerar att det ska bli en sjal.
 
Detta är ett härligt mjuk garn från i alpaca som heter 100% alpaca 4ply från Artesano
Planen är att det ska bli en härlig kofta.

Detta återvunna garn Simply Recycled drog åt sig min uppmärksamhet just pga att det är återvunnet. Denna rosa färg jag köpte är inte den jag vanligtvis köper,
men jag planerar att göra detta till en present.
 
Som ni märker så har jag att göra. Men innan jag kastar mig in i något nytt så ska mina pågående projekt få sin chans att bli klara. =)

God stickning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar