fredag 29 april 2011

Vad ska det bli?

Detta är en av det roligaste och svåraste delarna med stickningen. Att bestämma vad man ska sticka. Ibland hittar man ett projekt och köper garn som passar och ibland hittar man ett garn som man bara måste ha och köper ett lagomt antal nystan. Det senare är vad som hänt här.

Garnet här är ecobomull från garnverket, i en av mina favorit färger! Jag tänkte att jag skulle göra ett linne, men har inte hittat något mönster som jag riktigt fastnat för... Det är lite störig när man har ett härligt garn som ropar "jag vill stickas!" men inte har en klar bild/mönster för vad som ska bli. Ett linne kan ju se ut hur som helst! Oändliga möjligheter! För många?! Det blir till att googla, kolla in raverly (stick/virk community) samt sidor med gratismönster!

God stickning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar