tisdag 31 juli 2012

Kimono/sjal - gör den själv!

Hittade denna DIY på pinterest och tänkte att det där måste jag bara göra själv! 
Var på tygaffären och köpte en fyrkantig sjal som passade som första objekt.
Gjorde inte helt efter hennes diy, nedan ser du hur jag gjorde för att lättare kunna klippa rakt mitt i sjalen. 

Det färdiga resultatet! Jippi!

Enligt hennes DIY så ska man rita utmed den linje där man vill klippa, dvs mitt på ena sidan rakt in mot och förbi mitten på sjalen. Jag gjorde istället såhär:

Vik sjalen 2 gånger, så att du får en fyrkant.
Har du gjort rätt så har du hörnen på sjalen i ett hörn och mitten på sjalen i ett annat.
Nåla utmed kanten.
Klipp sedan utmed den nålade kanten.
Se till att du bara klipper i ett lager av tyget!
Klipp även några centimeter förbi mitten typ 5-10 cm
( Jag klippte för lite när jag klippte 3 cm)
Det kan göras när sjalen är vikt eller så kan du veckla ut den.

I övrigt har jag gjort enligt DIYa pair and a spare. Kan verkligen rekommendera hela bloggen och särskilt hennes DIYs.


Sy så det ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar