tisdag 1 maj 2012

And then there was a dress

 Köpte tyg och mönster till denna klänning (som även kan göras som en topp) på stoff o stil för ett tag sedan. Nu när jag fått hjälp med att komma igång med symaskinen, var det bara att kasta sig över första projektet. Modellen och storleken visade sig passa, men detta får bli min skinny-dress (istället för skinny-jeans), då det gäller att hålla in magen och allt sånt.

Detta är första sy-projekt jag gjort helt själv, utan hjälp. Är glad att det gick så bra. Det hade lika gärna gått dåligt, för jag bara körde på, klipp, nåla, sy. Jag tänkte; det kan ju inte bli mer än fel.

Var lite fundersam över att trycket skulle bli för mycket på en klänning, trodde det skulle bli to much, men är något förvånad över hur bra det blev ändå. Drogs till tyget i affären, men hade lite svårt att visualisera det hela, så det var lite av en chansning. 


Sy så det ryker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar