söndag 6 maj 2012

Linne/t-shirt på g.

Har tänkt att börja på detta linne/t-shirt ett tag, och i förra veckan tog jag tag i det. Den stickas nedifrån och upp, vilken innebär att detta är nedre delen. Vidare ska det bli en resårdel för att få accentuering vid midjan. Mönstret som jag jobbar utefter är på en långärmad tröja, men min blir antingen ett linne eller en t-shirt, det beror på hur mycket garn jag har kvar när jag kommer så lång.

Mönstret är på engelska och finns här.
Tycker du engelska mönster är svåra så kolla bara på spetsdiagramet, så kan du göra en provlapp, mäta lappen och dig själv för att räkna ut maskantalet.
Symbolerna i diagramet är bassymboler och betyder:

O = omslag
/ eller \ = 2 maskor tillsammans
en vit fyrkant = rät maska när du är på rätsidan och avig när du är på avigsidan.

God stickning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar